“Als docent en mentor heb ik een belangrijke rol in het leren van veel jongeren. Ik geef een vak maar ik geef ook mezelf. Voor de klas sta ik als mens. De mate waarin het mij lukt om mijn mens-zijn in het onderwijs uit te drukken, is bepalend voor de kwaliteit van het onderwijs. Juist hierom zie ik in dat structurele aandacht voor mij als persoon nodig is voor kwalitatief goed onderwijs.“

De OnderwijsTafel begeleidt het proces van:

  • het terugvinden van je kracht
    wie ben ik voor de klas?
    wat heb ik nodig om mijzelf en de ander ruimte te bieden voor ontwikkeling?
  • bewustwording van drijfveren, angst, frustratie en boosheid die doorwerken in de interactie met collega’s en leerlingen/studenten
  • bewust en opbouwend reageren op hoge werkdruk, grensoverschrijdend gedrag, spanning.

Energie om les te geven, draagkracht en plezier in het werk.

©[2019] De Onderwijstafel webdesign in co-creatie met www.tessasmits.nl

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?