
trainer – (werkstress)coach - adviseur
Goed onderwijs ziét en hoort de leerlingen en studenten. Volledig. En helpt ze hun eigen talenten te zien, waarderen en benutten. Soms staat daar iets voor in de weg. Iets wat we soms moeilijk vinden te benoemen of te herkennen. Doordat we niet altijd bewust zijn van onze eigen gedachtes en overtuigingen. Of dat wat speelt tussen mensen onderling. Tussen leerling en leerkracht, tussen teamleden onderling. Onze uitdaging: ons mens-zijn volledig mee te leren nemen in onze professionaliteit en daar volledig eigenaarschap over te nemen.
Onderwijs is altijd belangrijk geweest voor mij en kreeg meer vorm toen onze kinderen naar school gingen. Ervaringen als overblijfmoeder, voorzitter van het bestuur van de basisschool, de schoolleidersopleiding, expert coach bij st leerKRACHT en individuele coaching van leerkrachten die vastliepen door de werkdruk maken dat ik me op allerlei manieren verbonden voel EN begrijp hoe het er in het onderwijs aan toegaat.
Mijn ervaring als bedrijfskundige, leidinggevende, coach en trainer neem ik mee om (school)teams en individuen weer nieuwsgierig te leren kijken naar dat wat er afspeelt in onszelf of tussen mensen onderling. Ik leer mensen zichzelf te leren bevragen of de gedachtes en overtuigingen die we hebben wel kloppen. Werken ze belemmerend of juist stimulerend op de ontwikkeling van onszelf en van onze leerlingen? Met compassie leren kijken naar dat wat er is. Ontwikkeling #vanbinnenuit brengt ontwikkeling ook in het team tot stand. Daag mij uit om het voor te blijven doen en je te inspireren. Samen vieren we wat al goed is EN groeien we verder, in verbinding.